Inspirație: My Secret Romania – Un proiect care dezvăluie comorile ascunse ale României

//Inspirație: My Secret Romania – Un proiect care dezvăluie comorile ascunse ale României

Inspirație: My Secret Romania – Un proiect care dezvăluie comorile ascunse ale României

 

Începem astăzi o serie de articole ce își propune să vă arate câteva din ideile de afacere ce au prins contur prin programe de finanțare similare cu Lin Start-up.  Astăzi vă invităm să citiți povestea Gabrielei Solomon și a Ioanei Pătrășcoiu, fondatoarele My Secret Romania, o platformă care oferă servicii de asistență turistică, informare, consiliere personalizată și rezervare de excursii pentru oaspeți români sau străini.

 

My Secret Romania este despre excursii inedite, de 2-3 zile, cu grupuri mici, în România de altădată. 

Tururi, workshopuri cu usturoi și brunch-uri. Cu povești, povestitori și ghizi zâmbăreți. : )

Descoperim împreună locurile care încă trăiesc după ritualuri vechi, locurile care arată simboluri, tradiţii, natură neatinsă. Un proiect care dezvăluie comori ascunse ale României prietenilor noştri de aici şi din lumea largă.

 

  1. Despre voi, ca fondatori și cum a început totul? Cum v-a venit ideea?

Noi (Gabriela și Ioana) ne-am cunoscut fiindcă am început să scriem pentru un blog de călătorii colectiv. Vreo 5 ani mai târziu, ne-am dat seama că dorințele noastre sunt complementare și că au un teren comun. Amândouă doream să creăm experiențe prin care oamenii să cunoască România de altădată. Ne-am îndreptat atenția către mesteșuguri, către natura, către poveștile nespuse ale localnicilor, către orașe mici ce adăpostesc surprize mari, către gastronomie locală.

  1. Cine v-a ajutat (cu bani, sfaturi, muncă voluntară)?

La capitolul “sfaturi”, în primul rând, Incubatorul Universității Alternative, cu tot colectivul de acolo. Ne-am luat 70% din informații și curajul de a intra în contact cu clienții și de a crea produse pe placul lor. La capitolul “muncă voluntară” am avut prieteni entuziaști care ne-au ajutat cu traduceri, cu recomandări de locuri/potențiali furnizori, cu împrumutat mașina/microbuz, cu fotografiat. Am avut și specialiști care ne-au acordat, punctual, din timpul și know-how-ul lor. Cât despre bani… în afară de finanțarea obținută, ne-am ajutat singure, lucrând și pentru alte proiecte, renunțând la niște ieșiri în oraș.

3.  Cum ați reușit să vă înscrieți în programul de finanțare pe care l-ați accesat?

Am aflat de program tot în Incubatorul Universității Alternative, am făcut planul, documentele și ne-am înscris. Ne-a ajutat faptul că Gabriela avea experiență de scris proiecte și cereri de finanțare.

4. Care este lecția cea mai valoroasă pe care ați învățat-o în acest proiect?

Cea mai valoroasă lecție e că poți. Poți foarte multe lucruri. 

Și că atunci când simți că nu mai poți, se întâmplă ceva care să te motiveze. De exemplu, anul trecut am organizat o campanie de promovare a Bucureștiului pentru bloggeri de călătorii din străinatate. Și ei nu s-au înscris la experiențele clasice (tur al Bucureștiului istoric sau mers la Casa Poporului), ci au ales o combinație între gastronomie și povești despre strigoi, moroi și vampiri – un atelier despre usturoi. Îmbinând determinarea, organizarea și creativitatea, putem orice.    

  1. Când a fost, ce a însemnat cel mai dificil moment al acestei afaceri?

Unul mare, important, crucial, să zicem “gata, asta e, până aici” nu a fost.

Am avut parte însă de mici momente provocatoare.

Unul dintre ele a fost la sfârșitul primului an, când într-un grup de clienți fideli, unul dintre ei a cerut, de față cu toți ceilalți, discount pentru toate excursiile din anul următor. Fără argumente. Or prețurile erau deja mai mici decât ar fi fost normal sau sustenabil.

Atunci am re-învățat că orice discount înseamnă să și oferi mai puțin.   

  1. Ce credeți că a lipsit?

Un workshop în primul an legat de cum construiești un preț corect în industria turismului.

  1. Ați lua-o de la capat? Ce ați face diferit?

Da. Ne-am asigura că găsim pe cineva care să ne explice care e mecanismul de formare al prețurilor, am aloca mult mai mulți bani părții de marketing și am începe din primul an să lucrăm cu turiști străini.  

În plus, am lucra mai mult, mai repede la mentalitatea de antreprenor și la responsabilitățile sale, căci e o stare foarte diferita de cea a unui angajat. Dacă trebuie să construiască un zid, un angajat într-o corporație are toate instrumentele necesare, toate resursele, are și know-how, trebuie doar să se apuce de treabă.

Noi, antreprenorii, trebuie să găsim și calea, adică să facem o lopată, să găsim și resursele, să găsim cea mai bună rețetă de ciment și apoi ne apucăm de treabă.

 

2018-05-24T11:57:28+00:00

One Comment

  1. […] Home/inspiratie/Inspirație: COBI Bicycle – Atelier și magazin unde bicicletele sunt (re)aduse la viață Previous […]

Leave A Comment